9 Haziran 2015 Salı

Teoman - Eski Bir Rüya Uğruna

album kapak
Müziği bıraktım dediğinde, belki benim gibi herkes, farklı farklı sebeplerden inanmadı, tamamen bırakacağına. (İç Ses: Yoo ben gayette inanmıştım, sizin gibi cin fikirli değilim belki de) Zaten geriye dönüp, 2011 yılında ki basın açıklamasına baktığımda, Teoman da, kesin bir söylemde bulunmamış onu anladım. Fakat neden müziği bırakamayacağına dair en güzel açıklama o dönemde büyük usta Bülent Ortaçgil’den gelmiş ’’ Müziği bırakmak söz konusu değildir. Çünkü müzik onu bırakmayacaktır. Yani o belki de konser vermekten, insanların gözü önünde olmaktan yani sahne adamlığından falan sıkılmıştır. Ama bu müziği bırakacak anlamına gelmez. Yine evinde gitarını eline alıp bir iki şarkı yapacak, söz yazacaktır.’’ Evet Usta’nın da dediği gibi şarkılar yapmış Teoman hemde çok güzel şarkılar. Son albümü ‘’Eski Bir Rüya Uğruna’’ da 10 tane bir birinden başarılı şarkı var. Bilenler bilir aslında bizim tarzımız değil Rock, ama Teoman yada Şebnem Ferah gibi isimler benim için istisnadır bu tarzda. (Bilenler bilirmiş, havanı yesinler, onun tarzı değilmiş de, sanki müzik duayeni, bi de tarz seçiyor kendine, uzatmada albüme gel, çapsız yazar) Albüme gelecek olursak, ‘’Eski Bir Rüya Uğruna’’ isimli albümde 10 tane şarkı olmasına rağmen, albümle aynı isimde bir şarkı yok onu baştan yazayım. (Vay bee bilgiye bak, yazı sadece bunun için bile okunur valla) Ama albümde çok güzel şarkılar var, çıkış için seçilen klip şarkısı ‘’Serseri’’ çok başarılı, ama albümü de ki favorim kesin  olarak ’’N’apim Tabiatım Böyle’’, daha ilk dinlemede şarkı beni sardı, defalarca dinledim. Zaten 2. klip de bu şarkıya çekilmiş, (Vah vah, yine geç kaldın bu şarkı tutar soylemine, talihsiz yazar) klip ayırca çok güzel çekilmiş, şarkının önüne geçmeden, şarkıya eşlik ediyor. Yinede henüz parlamamış yada klip çekilmemiş güzel bir şarkı daha önerebilirim albümden,  ‘’Kadının Gidişi’’  isimli şarkıyı tüm erkeklerin dinlemesi gerektiğini düşünüyorum! Ben dinlerken tüylerim diken diken oldu. (Aman ne klişe bir lafla anlatımdır bu ya, fakat sözler etkili gerçekten) Şarkının sözleri ve bestesi Barlas’a ait, tebrikederim ki kadınların penceresinden görmüş şarkıyı.

‘’bir sabah uyanınca derdin, yoksam yanında
kalk sor kendine, bu kadın nerede diye

bir sabah uyanınca, o yalnız yatağında
bak gör aynaya, eserinle gurur duy bir daha

benle gülen, ağlayan
o kadın nerde şimdi diye
haykır tüm sesinle
yastıklara sarılırken

ismimi fısıldayan
bazen şarkı mırıldanan
o ses yok, gülüş yok
danset sessizlikle

ses duyamazsın, iz bulamazsın
kadının gidişi sessiz olur
derdin inanmazdım

uyanamazsın, başka kollarda
kadının gidişi sessiz olur
derdin inanmazdım’’

 
Hazır böyle duygusal ve melankolik, girmişken, ‘’Kum Saati’’ isimli şarkıyada değinmeden geçmek olmaz. Sosyal medyada romantik yazılar ve güzel sözler yazan, yada en azından Nejat İşleri’in yaptığını düşündüğümüz çok güzel paylaşımlar var. Tam da ‘’Kum Saati’’nin sözleri Nejat İşler’e ait bir şarkı, evet sevenlerini uzun zamandır üzen melankolik adam, bakın şarkının bir bölümünde neler yazmış.
 
‘’zaman nefes almakla geçen günler değil
birinin aklında olmakla ilgili biraz
ve hayatın kum saatini sen değil
senin yakınındaki tutar, o kadar…''

 
İster tarzınız olsun, ister olmasın, içinde duygusal bir parça tutan herkess hitap ediyor bu güzel albüm, emeği geçen herkese teşekkürler, sağlıcakla kalın. (İçindeki ses olarak, Bu güzel bitişe sözüm yok, dediği gibi kalın...)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kim Cevap Versin? İçSes mi yoksa Ben mi?

Pages

Popular Posts