23 Temmuz 2015 Perşembe

Çelik - Benimki de Kalp

Kapak
Belki herkes değil ama, 90’lar da biz ordaydık, hani şu efsane şarkıların yapıldığı yıllarda. Heycanla beklerdik yeni çıkacak Kasetleri. Yeni şarkıları denk getirmek için, Radyo dinlerdik can kulağıyla,  ayırca müzik kulağımız bile gelişmişti, şarkıcıyı ve şarkıyı tahmin etmeye çalışırken, nerde şimdi ki gibi şarkının adını yazan dijital teknoloji, introsundan tanırdık şarkıyı. (İç Ses: Ne yetenekmiş sizin ki de be. Ayrıca, çok modaydı şarkılardan fal tutmak, dimi o yıllar, dedemden kalma Yazarım) İşte Çelik Erişçi’de o yıllara damga vuran isimlerden biridir, ilk albümü ‘’Ateşteyim’’ ve aynı adlı şarkısıyla dilimize dolanmıştı ‘’Dum kah kah, dum kah kah, Ateşteyim ateşte…’’ (Dum nedir ya, Almancı okuyucular, yanlış anlar, Dummkopf yazar) aynı albüm de ‘’Meyhaneci’’ ve ‘’Güle Güle’’ şarkıları da hit olmuştu, ama bir sonra ki albümünde 1995 yılında tüm ülkeyi kasıp kavuran ‘’Hercai’’nin eminim herkes de yeri ayrıdır. ‘’Hercai’’ demişken ve yeni 2015 yapımı, 2 şarkılık single çalışmasını dinlerken, ‘'Yüksek Dozda Aşk Aldım’’ isimli şarkıyı çok beğendiğimi söyleyemem fakat ‘’Benimki de Kalp’’ isimli şarkıyı beğenmeme rağmen, ben de bu şarkı da aşırı dozda ‘’Hercai’’ havası duydum ne yazık ki! Özellikle, aranjede ki bu benzerlik, beni kim yapmış olabilire götürdü, BİNGO! Hem ‘’Hercai’’ hemde ‘’Benimki de Kalp’’ şarkılarının aranjörü olarak, Ozan Doğulu çıktı karşıma. (Valla yazarım, Sherlock Holmes’im, Ferhat Göçer ‘’Yıllarım Gitti’’ yazısından sonra, sen buralarda harcanıyorken, beni de yanında sürüklüyorsun, bak hazır Ahmet Ümit karikatür dergilerinde yazarken, sende Polisiye yazıver be, olmamı) Gerçi Ozan Doğulu 1995 yılından beri kendini çok geliştirdi, 2015 itibariyle sayılı müzik adamlarından birisi müzik sektöründe, şarkıyı bu denli benzetirken, kendi tercihi olduğunu sanmıyorum, bu da ayrı mevzu. (He sen diyon ki, koskoca Çelik Erişçi, gitti kendi şarkısını, kendi şarkısına benzettirdi öylemi? E tabi ki Çelik’ten Özür Diliyoruz) Benim üzüldüğüm Çelik Erişçi’nin bugüne kadar yaptığı Hit şarkılar, o kadar çok ki, tek tek yazma şansımız yok elbette, ama Efsane olmuş ‘’Aman Aman’’ şarkısında ki ‘’Devir değişti, e tabi Çelik’te değişti’’ sözü uzun yıllar üstüne yapışmış, değişimi felsefe edinmiş bir sanatçının, 2015 de yayınladığı şarkının 1995 de yaptığı Hit şarkıya benzemesi, ne tesadüf ki aynı aranjöre yaptırılması manidar olmuş sadece! (Peki abi klip de Ebru Polat’ın oynuyor olmasına ne dersin, suni bir güzellik olmamışmı? Hele ki ‘’Benimle Evlenirmisin?’’ klibinde Çağla Şıkel’in en çıtır haliyle klip çekmiş nadir insanlardan biriyken, bence Çelik, gerçekten  çok değişmiş çoook ) Ama ne olursa olsun, Çelik bundan sonra hiç şarkı yapmasa bile, 1991 yılında ‘’ İzel - Çelik - Ercan’’ üçlüsünden hayatımıza dahil olmuş ve o yıllardan bugüne kadar tüm kalbiyle Müzik yapmış bir sanatçı olarak bizde yeri hep ayrı olacak. (İlla Metin-Ali-Feyyaz der gibi, şu üçlüyü adamın hayatına sokuyorsunuz ya, 1 albüm yapmış bir grup nasıl oluyorda bu kadar zaman hatırlanıyor, İsviçreli Bilim Adamlarına Seseleniyorum, Çözün artık ''İzel-Çelik-Ercan''ı) Son satır olarak; Sevgiyle Yapılmış Tüm Şarkıların Yolu Açık Olsun… (Vay be bana edecek söz bırakmadığını sanıyorsun ya yazarcık, Sürç-i Lisan ettiysek Çelik’ten özür diliyoruz diyorum… Byee okuyucu kitlesi)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kim Cevap Versin? İçSes mi yoksa Ben mi?

Pages

Popular Posts