24 Haziran 2015 Çarşamba

Demet Akalın - Pırlanta

Kapak resim

Yaz şarkılarının Kraliçesi Demet Akalın’ın son albümü Pırlanta’yı dinledik, dinledik, dinledik. (İç Ses: Abartma o kadar dinlemedik, yada doğrusu albüm kendini dinletemedi) İnsan doğuştan şanslı olacak derler ya sevgili okuyucu, çok doğruymuş gerçekten! Yıllarca müzik dinle, bir fikrin olsun, sonra bu fikirleri yazacak kadar gaza gel, üstüne ilk yılında ve yaz ayında Demet Akalın albümü denk gelsin ve kendini ne kadar zorlasanda beğeneme! Evet çok üzgünüm ki bu albüm benim beklentimin çok uzağında. (Sanki albümü sana yaptılar yada senin paranla yaptılar, sen yazını yazsana çabucak, hayal kırıklığım yazarım, daha Doktora gidicez) Ama Pırlanta’ya gelene kadar biraz Demet Akalın’dan bahsetmek gerek. (Eyvahh yazar yine netten bulduğu bilgilerle, yine 3-5 yaş emekleme dönemine gidecek kaçınnnn) Demet Akalın’ın 90’lı yıllarda müzik sektörüne atılırken kafasında ne vardı bilemiyorum fakat ben Türkiye’de ilk kez Manken-Şarkıcı dönüşümünde bir sesi çok beğenmiştim o dönemde. Başarılı olmasında yada aralarından sıyrılıp öne çıkmasında bunun etkisi büyüktür kanatimce. (Bize o kötü seslerden örnek verebilirmisin demicem bile yazarcık) Tabi iyi şarkı bulması, şarkıları iyi yorumlamasını es geçmek, olmaz. 2015 yılına gelene kadar Demet Akalın bir çok başarı ve ödül kazandı, Popçu Kadın Solist olarak neredeyse zirveye hep ortaktı, önümüzde ki yıllarda yine öyle olacağını düşünüyorum. (Pozitif düşünce kazanır diyor, 90’lardan Ah Canım Vah Canım Ahmet, hep senmi gidicen 90’lara buda benden ) Geçmiş yılları büyük ve kıskandırıcı başarılarla dolu Demet Akalın, bu albümde Ersay Üner hariç herkesle çalışmış neredeyse, Sezen Aksu bile var albümde! Yazının başında beklentimi karşılamadı derken konuyu ve albümü biraz detaylandıralım isterim. (Yazar sensin inanırsan olur! Hehehe) Albümde söz yazarı besteci ve aranjör olarak başarısını defalarca ıspatlamış çok isim var, fakat sanki kimyaları Demet Akalın’la tutmamış gibi. Misal albümün Klip ve çıkış şarkısı ‘’Ders Olsun’’ Sinan Akçıl şarkısı, aranjesi Volga Tamöz ama şarkı da beni tekrar tekrar dinlemeye itecek bişey bulamadım, sonra hızlıca 2. şarkıya geçtim, ‘’Gölge’’ isimli şarkıyı dinlemeye başladım, bu arada  Demet Akalın albüme gelen tepkilerle ilgili İbrahim Tatlıses’in ‘’Neden Gölge isimli şarkıyla çıkış yapmadın?’’ tepkisini dile getirmiş Sosyal Medyadan, benim fikrimse şarkıyı İbrahim Tatlıses’in sevmesi doğal çünkü ‘’Işığından ne hayır gördük ki, etmesin üsütme Gölge’’ sözleri tam onun sevdiği tarz, fakat şarkının devamı yok gibi, yarım kalan bir tarafı var kısır bir döngü içerisinde baştan sona hep aynı söz tekrarlanıp duruyor, şarkının usta aranjörü Erdem Kınay bile çaresiz kalmış. Bu arada, tanıyanınız belki azdır ama ’’Gölge’’ nin Söz ve Bestesi benim hem yorumculuğunu hemde şarkılarını sevdiğim Elif Nun İçelli’ye aittir. Sonra bir hevesle 3. şarkıya geçtim (Ne hevesti ama, tam 14 şarkı sürdü, garibim yazarım) Bu defa önceden söz ve besteye baktım, (bilmezsiniz hayal kırıklığı zordur) Hah dedim Soner Sarıkabadayı imzası var! ‘’Şerefime Namusuma’’ isimli şarkı da sanki sipariş üzerine yazılmış havası hissettim, oda sarmadı beni. Bi gayretle 4. şarkıya geldiğimde Gökhan Özen, bir önceki albümde hit olan şarkıları yüzünden (‘’İlahi Adalet’’’) yine ümitlendirdi beni ama o kadar, ümidim 3 dakika 39 saniye sürdü ve ‘’Özüme Döndüm’’, evet albümde beklenen hızlı hit şarkı yok, ama zorlayacaklar biliyorum, belki o zaman birazcık Gökhan Özen’in yaptığı ‘’Özüme Döndüm’’ iyi bir kliple öne çıkabilir. Onunda sebebi ancak şarkının nakarat kısmında geçen ’’Yokluğumda gülemez o demişsin, bak en çokta ona güldüm’’ sözü etkili olur, çünkü sosyal medyada çokca geçen bir üslupla yazılmış, fakat yeni bir aranje gerekebilir şarkıya, Erdem Kınay çok beğendiğim ve sevdiğim bir müzik adamıdır, ama sanki bu şarkıda biraz yorulmuş gibi, şarkı çok düz akıyor. (Eeee 5. şarkı yokmu yazar, 14 şarkılık albümde 5’e geldin, 3 gün 3 gece yazımı yazıcaz, hadi sene) 5. şarkıya gelince şaşırdım, ‘’Beş Yıl’’ isimli şarkıda bişey yazmamasına rağmen, birden Berkay’ın sesi gelince, en azından Berkay’a, ayıp olmaması için insan Düet yada Feat filan yazar kartonete. Bu arada şarkı çok başarılı en azından 4 hızlı şarkıdan sonra çok iyi geliyor. Söz ve Müzik Berkay’a ait, aranjör Çağrı Telkıvıran. Slow da olsa albümde iyi denilebilecek bir şarkıya denk gelince, 6. şarkıya yine gözü kapalı geçiyorum, (Sanki gözü açık geçsen, fark edecek. Ruhu Kör Yazar!) şarkı daha İntro da yakalıyor beni! Sonra Demet tatlı tatlı ve yumuşak giriyor, ‘’Bekleyemedin mi’’ diye giren nakarat bu şarkının tüm albümden ayrı durduğunu iliklerime kadar anlıyorum. Tadını bozmadan tekrar dinliyorum, sonra kim yazmış diye baktığımda hem şaşırmıyorum, hem üzülüyorum! Sezen Aksu yazıyor şaşırmadığım kısımda, üzüldüğüm kısım ise Adnan Şenses anısına yazıyor. Meğer rahmetle andığım Adnan Şenses söylemiş ilk olarak bu şarkıyı, hemde son klip şarkısı olarak, (İşte bu hüzünlü kısımları sevmiyorum be, melankolik yazaaar) şarkının aranjörü de önemli bir isim olan Mustafa Ceceli onuda unutmayalım. 7. şarkı ruhumdan yumuşak bir kalkışla yavaş yavaş hızlanıyor,  ‘’Bu saatten sonra, yok ederinden fazla değer,’’Seven Sever’’ sevmeyen çeker gider…’’  diyerek iddalı sözleri yazan Cansu Kurtçu, besteyi başarılı müzisyen eşi Fettah Can’la yapmışlar, aranje de Fettah Can’a ait, ben şarkıyı beğendim. 8. şarkıya gelindiğinde yine yavaşlıyor albüm, Ayla Çelik sözleri yazarken, Besteyi de Nezih Üçler’le beraber yaptıkları şarkıyı, Erhan Bayrak gibi usta bir aranjör düzenliyor. Ayla Çelik bu şarkıyla yetinmeyip sözleri güzel, 2. bir şarkıyla devam ediyor albümde 9. şarkı da ’’Gidenlerin Kalanları’’ diyor bu defa müzikte Bertan Asllani ile ortak çalışmış, peş peşe ağır iki slowdan sonra hızlıdan yana iyice ümitsizliğe kapılmışken, Demet Akalın’ın bir Röportajın da Gey’ler için yapıldığını idda ettiği 10. şarkı ‘’Günaydın Abla’’ geliyor, Söz ve Beste, Özhan Jan aranjesi Erdem Kına’ya ait şarkıda özel bişey bulamadım, nesi Gey’leri ilgilendiriyor onuda hiç anlamadım, ‘’Denizde dalga, Günaydın abla, Akşamdan kalma, Kafam bi Dünya’’ diye bir nakarat var, herkes çekinemden dinlesin bence, güzel latin bir alt yapısı var. (Zorlama abi sen kendini kafan almaz, sende o kafa yok anladın şşşş) Ama en azından bizi albümdeki 11. şarkıya taşıyor, bu şarkı da özel bir durum var, bu ‘’Matmazel’’ albüme gizli hit olarak konulmuş, en azından ben öyle yorumladım, bunun sebebi tabi ki ortalığı kasıp kavuran, Hande Yener, Ersay Üner ortaklığının ilk ürünü ‘’Sebastian’’. (Haydaaa nerden çıktı bu yazıda Hande Yener abi, zaten sert gidiyordun, valla Demet çağırmasa bile Fanları kesin Polis çağırcak yaktın bizi yaaa, ayarsız Yaazaaarr) Şarkıyı yazan ve besteleyen Aslı Zen’e ve Aranjeyi yapan, Burak Berberoğlu’na haksızlık etmek istemem ama, ‘’Matmazel’’ ne zamanlamasıyla, ne aranjesiyle, nede Demet Akalın yorumuyla Hande Yener’li ‘’Sebastian’’ın hızını bile kesemez. Keşke bir kaç yıl bekleyip öyle piyasaya sürseydiniz. Hem daha iyi pişerdi hemde dinlendikçe hazmı kolay olurdu. Gelelim 12. şarkıya Albüm ismi olan ama çıkış şarkısı olamayan ‘’Pırlanta’’ya, ‘’Minicik kaldırım taşı, Pırlantayamı karşı?’’ diye nakaratta kullanılan iddalı sözler Gökhan Şahin’e ait, beste İrfan Özata’ya, aranje Enver Günen’e ait, ama vasatın az üstü bir şarkı, ama şarkıda bir küçümseme durumu var diye bana sıcak gelmedi ama Fanatik Demet hayranları sevecektir. (Yazarcım önemli olan fanatik olmayanların sevmesi) 13. şarkı ‘’Çalkalada’’ baya iftar sofrası gibi, sözler de, Aslı Zen, Elif Nun, beste de Aslı Zen, Burak Yeter, aranjede Burak Yeter imzası var ama çok bereketli olmamış şarkı. (Ramazan dolayısıyla benzetmelere bak ya, yazarcık seni) 14. ve son şarkı ‘’Ders Olsun’’ Remix versiyon Dj Ufuk Akyıldız imzası taşıyor, Orjinal versiyonun önüne geçecek kadar güzel yapılmış  bir Remix tebrik ederim. Albümde emeği geçen herkesin yüreğine emeğine sağlık, yolu açık olsun, en başta albümü hayal ettiğim gibi bulmadığımı yazdığım için tüm şarkılara ve albüme haksızlık etmemek adına şarkıları tek tek ele almaya çalıştım. Ama Demet Akalın Pop Müzikte önemli bir değerdir, uzun yıllarda öyle devam edecektir, buna inanıyorum, DMC gibi önemli bir yapımcı bu albümü her türlü dinletir onada eminim, sağlıcakla kalın. (Evet hiç bitemeyecek sandığımız herşey birgün biter, çok bulaşmadım yazara ki yazı benim yüzümdende uzamasın diye, hakkımı ödeyemezsniz sayın okuyucu byeee) Not: Adnan Şenses'in anısına, ''Bekleyemedin mi'' klibini yazının sonuna ekliyoruz.






4 yorum:

  1. O kadar doğru tespitler ki... Nerde o zirve albümü o dans et albümü. Nerde bebek olacak olacak tecrübe bee
    Çok aceleye gelmiş bir albüm. Olmamış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkür ederim, bende Demet Akalın şarkılarını severim ama tarafsız bakınca, bu albüm eskiyi aratıyor...

      Sil
  2. aslında demet akalının bu sesi sahtekarlıkmış diyorlar hiç aklım almıyor öyle olsaydı demet akalın belkide şarkıcılıktan atılırdı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sahtekarlık demek ağır olur, sadece ses düzeltme yazılımlarıyla ince ayarlar yapılıyor, müzik sektöründe, eğer canlı dinleyip bir sanatçıyı beğeniyorsanız, sorun yok demektir!

      Sil

Kim Cevap Versin? İçSes mi yoksa Ben mi?

Pages

Popular Posts