4 Haziran 2015 Perşembe

Enbe Orkestrası 2015 - Behzat Gerçeker


En baştan yazalım, Enbe Orkestrası demek Behzat Gerçeker demektir. Enbe’den önce de başarılı işler yapmış bir müzik adamıdır. Enbe Orkestrası’nı kurduktan sonra, 2008’de ilk Pop Albümleri ile beraber, bir çok hit şarkı yaptılar, ve müzik piyasasına bir çok yeni isim kazandırdılar. Bunların en başında hepimizin şimdi çok yakından tanıdığı, Mustafa CECELİ geliyor. İlk albümde ‘’Unutamam’’ isimli Sezen AKSU şarkısıyla iyi bir çıkış yakalayan Mustafa CECELİ aslında zaten sektörde tanınan ve Aranjör olarak da çok başarılı işler yapmış bir isimdi. İşte Enbe’nin ve Behzat Gerçeker’in başarısı, bu noktada ortaya çıkıyor. İster önceden müzik piyasasında olun, yada ilkkez sektörde profesyonel anlamdı bir iş yapacak olun, Enbe Projesinde yer almak başarı demektir. (İç Ses: Abi hayırdır Enbe’ye mi giriyon da, benim haberim yok) Yine ilk albümlerinden bir örnek vemek gerekirse, hepimizin severek dinlediği, ‘’Kalp Kalbe Karşı’’ isimli eseri, şarkıyı yapan ve o güne kadar ismi hiç duyulmamış olan, Aslı Güngör’e, Ferhat Göçer’le düet yaptırıp büyük bi başarıya imza atmıştır. Daha ilk albümlerinde sektörde çok başarılı işler yapacaklarını göstermiş olan, Enbe Orkestrası, 2. albümlerinde Mega Star TARKAN’ı rahmetli Müslüm GÜRSES gibi, bir çok ünlü ismi, yeni Projelerine dahil etmeyi başarmıştır. Ve 2. Albüm de yine Elvan GÜNAYDIN gibi ismi duyulmamış bir solisti, Mustafa CECELİ ile düet yaptırıp, ‘’Eksik’’ isimli parçayı hit yapmışlardır. (Omuzumda başın eksik, yatağımda kokun. Tenimde tenin eksik, gel de bir dokun… belki hatırlamayan olur diye, yardımcı olayım istedim ) Az da olsa  Enbe Orkestrası hatırlatma girişinden sonra, gelelim 2015 albümüne. (Valla sizi bilmem ama, ben en çok, yazılarının girişlerini seviyorum, bu çakma yazarın, sizde öyle yapın derim nasılsa gelişme ve sonuç yok yazılarında) İlk şarkı yabancı bir şarkı havasında giriş yapıyor, sonra ‘’Sen kalbimin mehtabısın, güneşisin, Sen ruhumun vazgeçilmez bir eşisin’’ deyince bir şaşkınlık geliyor, evet yıllardır marş gibi söylediğimiz ‘’Samanyolu’’ isimli efsane şarkıya çok güzel, farklı bir yorum getirmiş Aytekin KURT isimli solist, tebrik ederim, çok beğendim, mutlaka herkes dinlemeli. Ardından çalan şarkıyı, ilkkez bir yarışma programında dinlediğimde, bu şarkı çok tutar dedim. (Demesen şaşırırdık zaten, Kâhin yazar, ayırca o yarışmada jüride olan Ziynet SALİ’de şarkıyı çok beğendi, hatta orda talip oldu, naaabeeer) ‘’İncir’’ isimli, bugünlerde en çok çalan o romantik şarkıyı, İlyas YALÇINTAŞ yarışmada olduğu gibi, albümde de çok başarılı seslendirmiş. Bunda şarkıyı aranje ederken, yine üst seviyeye taşımış olan Febyo TAŞEL’i de unutmamak lazım. İncir’in bizim halkımızda önemli bir yerimi var yoksa denk mi geliyor bilemedim. Özellikle ''İncir Reçeli'' filmi ile Halil SEZAİ ve ‘’İsyan’’ ın tutmuş olmasının ardından, 2. İncir isimli çalışmada bir hayli ses getirmiş oluyor. (Abi ne duruyon, sende patlat bir İNCİR’li komposto) Albümde 15 Türkçe, 2 Yabancı olmak üzere 17 tane parça var, eski ve yeni şarkılar karma yapılmış. (Anam bitmez bu yazı, bak bademciğime ağrı girdi birden ayyy) Şarkıları tek tek ele alma şansımz olmadığı için, beğenilere göre devam edeyim. Ajda PEKKAN ve Ümit BESEN ‘’Nikah Masası’’ Düeti çok başarılı. (Özellikle Ajda Pekkan’ın, ‘’Bu Adam Kim Diye Soran Olursa, Eski Bir Tanıdık Dersin Sevgilim’’ kısmı çok hoş olmuş :) anladın sen onu) ‘’İncir’’ şarkısını söyleyen İlyas YALÇINTAŞ’ın albümde birde Büşra isimli solsitle düeti var, ‘’Olmazsa, Olmazımsın’’ isimli şarkı ''TTNET Müzik'' sitesinde, albümde 1 Milyon üzerinde, en çok dinlenenler arasında, ama ben çok beğenmedim, başarısı ‘’İncir’’den dolayı bir meraktan geliyor diye düşünüyorum. (Vay be kendini aşan yazar, istatistiklere de bakıyormuş! O zaman bende İTUNES’un fırsatçılık yaptığını düşünüyorum, çünkü ‘’İncir’’ ve ‘’Olmazsa, Olmazımsın’’ isimli şarkılar diğer şarkılardan daha pahalı, tekli satın alırsan. Naber yazarcık, bizde burda yancı değiliz yani) Tuana TÜRKAY’ın söylediği ‘’Ara Ne Olursun’’ ve Haydar YILMAZ’ın seslendirdiği ‘’Hiç Halim Yok’’ isimli söz ve bestesi kendinlerine ait olan şarkılarını da beğendim. Albüm de Bestesi Bülent ÖZDEMİR’e, sözü Suda Bilge DEMİR’e ait Betül DEMİR’in seslendirdiği ‘’Ege’’ isimli parça da çok güzel, gerek sözlerinin ‘’Ege’’ olmasından kaynaklı, gerekse Bülent ÖZDEMİR’in bestelerini sevmemden kaynaklı mutlaka tavsiye ederim, sadece eski şarkılarda var olan bir havası var. (Ege’ye ve Ege’liye torpil sezdim sanki, Ruhu Egeli Yazar seni) ‘’Ayrılık’’ isimli Sezen AKSU bestesini, Rumeysa seslendiriyor, çok güzel bir ses ve şarkı. ’'Gittin Gideli’’ Albümde duyduğumda en çok şaşırdığım 2. şarkı oldu, beni çok eskilere götürdü ‘’Gittin Gideli’’ ve Erdal ÇELİK! Hatırlayacak gibi olupta emin olamayanlar, evet Emel&Erdal’ın Erdal’ı o. Yeni aranje yeni kayıt ve ‘’Gittin Gideli’’ çok iyi olmuş. Enbe farkı bu olsa gerek, album bazılarına sadece kartoneti okuduğunda karışık gelebilir, ama bence dinleyince çok iyi olmuş diyor insan. (Abi araya girmek istemedim ama, Google’da Emel&Erdal diye aratınca, ‘’Time Error’’ diye bişey yazdı, bilgin varmı?) Albümde Funda ARAR’da var, hemde Sinan AKÇIL şarkısı ‘’Hafıza’’ ile. Gerçi albümden önce yayınlanmış bir şarkı bu ama yinede hakkını teslim etmek adına yazmak istedim. Son olarak Burcu GÜNEŞ’in seslendirdiği ‘’Unutma Beni Çiçekleri’’ var, bir Murat GÜNEŞ şarkısı, çok güzel, çok duygusal mutlaka dinlemeniz için tek tek yazdım bu şarkıları. (Yoksa tarzımız bu değil, albümü eve kadar getirip çalıyoruz biz, ‘’Arayın Çalalım Hattı’’ 0850 *#* 444) Enbe Orkestrası ve Behzat GERÇEKER bu işi iyi biliyor. Umarım hep böyle devam ederler. Albümün yolu açık olsun, böyle bir ekibi bir araya getirdiği için Enbe Orkestrasına ve DMC’ye teşekkürler. (Bende size teşekkür edeyim bari sayın okuyucu yine bekleriz… Not:Resmi tatillerde kapalıyız.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kim Cevap Versin? İçSes mi yoksa Ben mi?

Pages

Popular Posts