30 Mayıs 2015 Cumartesi

Ceza - SUSPUS

Album Kapak
Bu albümü dinlerken o kadar çok kelime beynime gitti ki, İÇİMDEKİ SES oldu SUSPUS(İç Ses: Hadi len, sadece birazcık yoruldum, bak yine sana laf çakmak için yola koyuldum, yow yow..) Evet Rapçi Ceza’nın yeni albümü SUSPUS’u yazıyoruz, en başta yazdığım gibi, hız limitini aşan, o kadar çok kelimeye maruz kaldık ki, hangi şarkıdayız, nerden başlarsak iyi olur bilemedim. (Sen yazıya giremicen dümeni ben devralıyorum, basiretsiz yazar) Belki RAP dinleyen kitle ülkemizde azdır, hatta HİP HOP’la RAP’in farkını bilende azdır, (Sanki kendin biliyon havalara bak ya) ama Ceza’yı tanıyan çoktur. Bende uzun zamandır Ceza’yı dinliyorum fakat, 2006’da ki ‘’Yerli Plaka’' çalışmasıyla bende ki yeri başka noktaya gelmiştir. (Üstüme iyilik sağlık a Dostlar, Ceza rap yapar çok kötü toslar… hatırlatayım istedim) 2006 ‘dan beri bir çok başarılı işlere imza attı. Fakat ben SUSPUS’la yine farklı bir ivme kazanacağına inanıyorum. Albümü 2 gündür dinliyorum, Blok yazmaya başladığmdan beri bir çok iyi POP albümü dinleyip yazdım, ama içinde 13 şarkı olan bir RAP albümünü çok beğeneceğimi rüyamda görsem inanmazdım! (Senin rüyalarında ne gördüğünü en iyi ben bilirirm, konuşturma beni şimdi) Evet 13 tane Rap şarkı, sözlerin hepsinde Ceza imzası var, bi parçada Sansar SALVO’yla bir Düet yapılmış. Parçaların sözlerinin başarısı tartışılmaz iyi, ama müziklerinde hakkını teslim edelim, aynı derecede iyi olmuş. Zaten albümü çok başarılı yapanda bu olsa gerek. 13 şarkının 2’sinin müzikleri Da Poet’e 3’tanesi İsmail Genç’e, 7 tanesi de Roka Beat isimli müzisyene ait. (Matematiksiz yazar, Toplam 12 şarkı yaptı, 1 şarkının müziğini Kostas Triandafilidis, Fotios Stefos yaptı yazmak zor geldi dimi! Ayırca bu insanlara Beat maker, Rapper, dendiğini de bulduk netten, ama yazmaya cesaret edemedik desene) Yazı için araştırma yaparken emeği geçen herkesin yetenekli insanlar olduğunu, daha önceden başarılı işler yaptığını da gördük. Ama çok şaşrıdığımız iki durum oldu, 1.si Ceza’nın gerçek adının BİLGİN olduğuna çok şaşırdım. (Yaw çakma yazar, insan öz evladına doğar doğmaz CEZA dermi, belki zamanla der ama, onuda ailesi demez. Ceza'nın dinleyici kitlesi, Rap atışmalarında herkesi ezdiği için CEZA geldi diyorlarmış, isim ordan yadigar) 2.si ise albümde 7 Beat’le kaliteyi stabil hale getiren Roka Beat isimli bestecinin BAYAN olması. (Niye bu kadar şaşırdın ki, gerici yazar, kadınlar sadece kasiyer mi olur sanıyon) Evet Ceza’nın kardeşi AYBEN’le belki Rap’çi kızlara alıştık ama, işin mutfağında müzik yapanların sayısı çoğalmalı ve daha öne çıkmaları gerek diye düşünüyorum. (Nil KARAİBRAHİMGİL buna iyi örnektir bence, Ses, Söz, Müzik, Aranje hepsi var) Albüme geri dönecek olursak Ceza ve Roka Beat imzalı ‘’SUSPUS’’la çıkış yapılmış, şarkı çok başarılı ama Klip’le birlikte çok etkileyici olmuş, emeği geçen herkesi tebrik ederim. Rap siyasi bir karşı duruş, isyan, bir hak arama tarzıysa eğer, Ceza bunu çok iyi yapıyor, öyle sadece saniyede bilmem kaç kelime söylemek marifet değil içini de dolduracaksın sözlerin, hatta Ceza bu konuda o kadar iddalı ki ''SUSPUS'' da şöyle diyor
 
''Hızlı söyleyen ben değilim yavaş dinleyen sizlersiniz hep,
Yavaş söylesem anlayacakmış gibi konuşuyor, şuna baksana kek''

 
Ayrıca sözler ve anlamları demişken eklemek isterim ki ''Milyon Farklı Hikaye’’ de sözlerden bir bölüm her dinlediğimde etkiledi beni.
 
''Hangimizin yüzünde bir madencininki kadar nur var?
Ekmeğini taştan çıkartıp yer altında bölüşenler
Ve yer yüzünde dövüşenler, bir tarafta sevişenler
Bir yanda ağlayanlar, öbür yanda ise gülüşenler’’


Rap siyasi bir karşı duruş, bir hak arama kavgasıysa  ‘’Kime Anlatsam’’ parçasında ki sözler de, çok başarılı, vurgular anlayana, özellikle ''Uzun kısa farketmez hiç, ölüm var zaten önünde'' okkalı bir gönderme olmuş...

''Tükenmekte bak dünyanın bütün kaynakları
bak da gör çekilmişken göğe isyanın bayrakları
her birimiz karanlıkta ararken şu kör çobanları
durma sen yak ormanları kitapları akılları

en zararlı varlıktır insan eğilmem önünde
uzun kısa farketmez hiç ölüm var zaten önünde
sen büyüklendikçe böbürlen ki tanrı değilsin
eninde sonunda gelir alır canını azrail elleriyle

vasıfsız insanların lider olduğu bir dünyadayım
hepsi güçlü hepsi suçlu hepsi ucuz ve sahte
bu dünya denen sahnede sen korkma konuş
olma koyun diren ve zaten tek çare öğrenmek ve dirençte’’


Sonuç olarak, bir RAP albümü 13 şarkı ve hepsi CEZA farkıyla çok başarılı, zaten birkez dinleyin, sonra çok dinlersiniz,
yolu açık olsun… 
Çok önemli bir uyarıda, yolda benim gibi kulaklıkla müzik dinleyenlere gelsin, aman dikkat  edin! (Toplumsal mesajımızı da verdik, Müzik Ritmiyle, Trafik Canavarı Arasında Kalmayın, Sağlıcakla kalın, okuyucu milleti byeee)


2 yorum:

Kim Cevap Versin? İçSes mi yoksa Ben mi?

Pages

Popular Posts