25 Mayıs 2015 Pazartesi

Bu Şarkılar Kimin?

Evet yazımızın başlığına bakıp da, sahipsiz şarkılar bulduk sanmayın, bu şarkıların hepsi sahipli ve emek verllmiş, hatta çok dinlenen ve paylaşılan durumdalar, fakat şarkılar bazen, solistlerin ve onu yapanların önüne geçer,  şarkılar bilinir ama kim söylüyor bunu, dediğimzde isimleri b Güm Güm,ilmeyiz genellikle. (İç Ses: Ayrıca bilmek durumunda da değiliz sayın yazar) İşte tam da bu yazı da amacımız biraz olsun bunu kırmak olacak. (Sana ne ki yaw, bırak Prodüktörü yapsın bunu, bi çay söylede biz kahvaltımızı yapalım) Çok uzatmadan şarkılara ve onları söyleyenlere geçelim.
kapakİlk şarkı ‘’Benim Ol'' isimli ve herkesin ‘’Hadiyine gel benim ol’’ diye bildiği şarkı, Solisti EDİS, sadece seslendireni değil aynı zamanda şarkının Söz ve Bestesi de Edis’e ait. Bu kısmı önemli çünkü yazıyı yazmak için araştırma yaparken (duyanda akademik çalışma yazıyor sanır ya) gördüm ki EDİS geleceğin Mega Starı olacak yorumları var, köşe yazarları bile yazmışlardı EDİS’i. Abartık mı geldi size, bana başta gelmişti ama YOUTUBE’da ben yazıyı yazarken 28 milyon kez izlenmişti bile ‘’BENİM OL’’. (OH o ne yaa, abi eski Paraylamı 28 Milyon) 2014'ün Aralık ayında çıkmasına rağmen Single, KRAL MÜZİK ÖDÜLLERİN’de en iyi çıkış yapan Sanatçı oldu bile Edis, Mega Star kısmına dönecek olursak eğer, biliyorsunuz ki ülkemizin mevcut bir Mega Starı var, (Sahi Tarkan nerlerde ya) ve Tarkan’ın ilk albümü dahil tüm albümlerinde aranjörlük yapmış olan Ozan ÇOLAKOĞLU, Edis’in ‘’Benim Ol’’ şarkısının da aranjörü, belki inanmayacaksınız ama ilk dinlediğim de radyoda şarkıyı, yeni çıkış yapan isimsiz birir için şarkı çok iyi aranje edlmiş dedim kendime. (İnanmadık üzgünüm abi) Önemli detaylardan biride Edis’in Prodüktörü de ünlü bir isim Soner SARIKABADAYI, ne alaka demeyin, Edis’deki ışığı görmüş ve kendisi de sektörde Besteci, Söz yazarı ve Solist olmasına rağmen destek olmuş, ne var bunda demeyin Müzik sektöründe çok da yapılan yardımlar değil bunlar, Ozan ÇOLAKOĞLU'na ve Soner SARIKABADAYI^ya büyük alkış. (abi bu isimleri tekrar yazarsan yazı bitecek gözünü seveyim sırada çok isim var daha ) Yolun açık olsun EDİS. 
‘’Güm Güm’’ şarkının adı, solist aslında tanıdığımız bir isim Ayşe Hatun ÖNAL, eski manken demek artık yanlış olur Ayşe Hatun için, çünkü ‘’Çeksene Elini’’ yada diğer bilinen adıyla ’’Kırıcan mı Belimi’’ şarkısını yapalı 11 yıldan fazla olmuş, üstüne uzun bir aradan sonra geçen yıl ’’Çak Bir Selam’’ şarkısıyla HİT olmuş bir solist artık Ayşe Hatun ÖNAL. (Abi kasıtlımı seçtin bu isimleri ya, yaz yaz bitmiyor) ‘’Güm Güm’’ de bu yılın şarkısı, şimdiden HİT oldu bile, şarkının yapımında emeği de var Ayşe Hatun ÖNAL’ın,  Söz -Beste: Alper Narman - Onur Özdemir - Ayşe Hatun Önal, şarkıda Onur Özdemir’le Düet yapmışlar, hazır isimleri yazmışken değinmeden geçmeyelim o zaman, Hadise’nin Hit olmuş şarkısı ‘’Nerdesin Aşkım’’ da  Alper Narman - Onur Özdemir ikilisine ait, ayırca Alper Narman yıllarca Fettah Can’la beraber çok hit şarkılar yapmış bir isimdir, yolları şimdi ayrılmış olsa bile! (Herşeyi bizden beklemeyin merak ettiyseniz gidin bakın lütfen) Ayşe Hatun Önal’ın yolu açık olsun, yeni Hitleri bekliyoruz. 

Aydın KURTOĞLU ‘’Hayırlı Günler’’ ile yazımıza konuk oluyor, fakat geçen yıl hit olmuş, ‘’Köle’’ şarkısına değinmeden geçmek olmaz, evet Aydın KURTOĞLU’nun ilk çalışması ‘’Köle’’ isimli Maxi Single, Söz ve Bestesi, Nida ÜNSAL’a ait bir şarkı, evet isim size birini çağrıştırmış olabilir, Niran ÜNSAL’ın kardeşi kendisi, böyle anılmak istemeyecek olsada, yanlış yazdığım düşünülmesin diye açıkladım. (Bizimde işimiz gücümüz yok da, YANLIŞ yazdın demek için bekliyoz sanki, kendinden fesat yazar) Ayırca hazır akraba bilgisi verirken es geçmeyelim, Aydın KURTOĞLU meşhur Cengiz KURTOĞLU’nun oğludur. (Meşhur yazmak nedir ya, Bursa yolu üzerinde köftecimi bu adam, tövbe tövbe) ‘’Hayırlı Günler’’e dönecek olursak Sözler, Hakkı YALÇIN, Beste, Ceyhun ÇELİKTEN’e ait, şarkıyla ilgili araştırma yaparken, ilginç bir fikir ayrılığna denk geldim YOUTUBE kanalında, şarkının nakarat sözlerinde geçen ve her yerde ’’Yasaksın artık bana gerek yok kutsanmana’’ diye yazan kısım da, herkes ‘’Kutsanmana’’ kısmını  ‘’Utanmana’’ diye anlıyor, ki bende çok defa dinledim sanki öyle diyor Aydın KURTOĞLU, ama şarkı sözleri tüm sitelerde ‘’Kutsanmana ‘’ diye yazıyor, albümleri benim gibi İnternet’ten dinleyen herkes için sıkıntılı bir durum sonuçta kartonette ne yazıyor bilmiyoruz. Ben uyarımı yapayım ‘’Kutsanmaya’’ karşı olan bir kitle, yanlış yerlere çekebilecek bir ülkedeyiz, onu da geçtim  Teoman^ın Paramparça’sı yıllarca ‘’bir Fanta kulesi üstünde, babamın öldüğü yaştayım’’ diye anlaşıldı oysa doğrusu ’’bir bar taburesi üstünde, babamın öldüğü yaştayım’’ dı :) (Yok artık sende amma abarttın, bırak sağır olmayı, hiç kulakların olmasa bile öyle anlamassın şarkıyı, en fazla ‘’bir barka kulesi üstünde, babamın öldüğü yaştayım’’ olur o, onunda bir anlamı yok zaten) Albümün ve Aydın KURTOĞLU’nun  yolu açık olsun, bu şarkıda çokca çalınır bu yaz. 
Ece SEÇKİN ‘’Hoşuna mı Gidiyor?’’ şarkısı Ozan DOĞULU’nun 3. Albüm çalışması ‘’130 BPM Moderato’’nun içinde ki parçalardan biri sadece, benim dikkatimi 2.5 yaşında ki oğlum sayesinde çekti, şarkının nakarat kısmında ‘’Hoşuna mı gidiyor, oo ooo ooo’’ diye O ları uzattıkları bir yer var, oğlumda 1.5 yaşından beri ‘’OO’’ dediğinde bize Süt Mısır istediğini söylemiş oluyor, şarkı da böyle denk gelince o kısmı çok seviyor :) (Bakıcısı HATİCE ablaya DALİ diyen bir çocuk MISIRA, ‘’OO’’ demiş çok değil zannımca YAZAR BEY)  Bizde şarkı çokca çalınıp denk gelince, söyleyeninde ismi öne çıksın istedik. (Öyle yazıyorsun ki, duyanda Lokma döktürüp, hayır yaptırıyon sanacak) Söz: Kemal Şimşekyay Müzik: Ayşen Tan Şimşekyay ait şarkının düzenlemesini Ozan DOĞULU yapmış. (Meşhuuur Kenan DOĞULU’nun abisi yazmadın ya Yazarcık, abi kardeş akraba sayılmıyormu sizin köyde) Ece SEÇKİN’in kalıcı olmak adına yeni çalışmalarını bekliyoruz. (aaaa yolu açık olsun yazmadın ama kız üzülecek valla) 
Esin İRİS ‘’Bu Gece’’ çok hoş hareketli, kıpır kıpır bir şarkı bu. (Hangisi değil ki şuana kadarkilerden merak ettim?) İlk dinlediğimde şarkıyı, oyuncu Tuba ÜNSAL albüm yapmış sandım o derece benzettim sesi. (Eyvaah,senin gözlerden sonra, kulaklarda sıkıntıya girdi sanırırm) Tipide benziyor biraz bence :) (Dedim gözler gidik zati) Şarkının Söz ve Bestesi de Esin İRİS ‘e ait, böyle güzel şarkılar yapmaya devam ederse, kalıcı olur, (Tutkaldan bahsediyor sanki) başarılarının devamını diliyorum.

Beyza DURMAZ ‘’Olan var olmayan var’’ (Bende bu şarkıyı beğendim, çok hakikatli parça vesselam) Beyza DURMAZ hakkında araştırma yaparken, bugün kimin söylediğini bilmediğimiz, 2005 yılında yine radyolarda çok çalan ‘’KOKU’’ isimli şarkıya denk geldim, yazı konumuza çok uygun bir dururm, geçmişte Beyza DURMAZ’a olmuş, umarım bu şarkıda daha akılda kalıcı olmayı başarır, ‘’Olan var olmayan var’’ başarlılı bir çalışma, daha da önemlisi, seslendirdiği şarkılarını kendisinin yapması! İyi şarkılar yaptıkça, piyasada kalıcı olacaktır. Söz -Müzik:Beyza Durmaz - Ali Cem Çehreli
Tüm emek veren, üreten herkesin bahtı ve yolu açık olsun… Müzik, Ruhun, En Güzel Gıdasıdır.
(Yazı bitmiş olamaz, yada artık bitemez, yada böyle bitmemeli. Lütfen biri bizi Resetlesin… Klik)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kim Cevap Versin? İçSes mi yoksa Ben mi?

Pages

Popular Posts