18 Mayıs 2015 Pazartesi

Emrah Karaduman - Toz Duman

toz duman
Birgün komik bir arkadaşdan, cep telefonuma bir mesaj geldi, içeriğinde aşşağıda yazılı olan, şu ilginç sözler vardı, 
bir kaç gün sonra bunun bir şarkı sözü olduğunu, radyoda dinleyince anladım :) Evet Hadise’nin söylediği ‘’Prenses’’ şarkısı da Emrah Karaduman’a ait.

İstersen bana ukala mukala de, 
El üstünde tutulmazsam, hep el kalırım. 
Prensesler gibiydim ben baba evinde, 
Özgürlüğüme gölgeyi hakaret sayarım

Söz verdiğimiz gibi Emrah Karaduman Proje albümü, Toz Duman’ı incelicez. İç Ses: Sözümüz söz olduğu gibi, Emrah Karaduman deyip, Funda Arar çıkmaz bizden rahat olun)
Öncelikle şu son dönemlerde ki Proje album konseptine, bir değinmek lazım. Sektörde Aranjör olarak emek veren, beste yapan, işin mutfağında değerli müzisyenler var. Onlar da artık yeteneklerini ortaya, bu Proje albümlerde çıkarıyorlar. Her zaman iyisini yapmak zor, çok büyük beklentilerle ve büyük isimlerle yapılanlardan bile, bir çoğu hayal kırıklığı yarattı. (İsim ver isim, öyle hariçten sallama, sayın yazar) Emrah Karaduman’dan biraz bahsetmek gerekiyor bu yazıda, çünkü isim olarak çok kişi bilmese bile, yaptığı çalışmaları, bir çoğunuz severek ve beğenerek dinlemişsinizdir. (İstersen bana ukala mukala de, ama daha az önce yazdık ya) Misal İrem Derici'nin seslendirdiği  ''Zorun ne sevgilim'' de Emrah Karaduman şarkısı. (Budamı SMS'le geldi? Çünkü bize Bankalardan borç mesajı geliyor sadece) Zaten albümdeki iyi isimlerin bir çoğunun bu albümde olmasıda o yüzden. Demet Akalın ve İrem Derici bunlardan sadece ikisi, daha albümde Murat Dalkılıç, Emir, Özgün, ve Ege Çubukçu da var. Açık söylemek gerekirse eğer (ki gerekir azıcık yürekli ol) Demet Akalın şarkısı ‘’İntikam’’ her yerde çalınmasına rağmen ve İrem Derici’nin seslendirdiği ''Nereden Bilecekmiş’' beklentimi karşılamadı. (Üzgünüz ama içimizden geleni yazıyor, burda yazar bence haklı) Ben bu albümde en çok, Ege Çubukçu’nun şarkısını beğendim. Gerek sözleri, gerekse müziği, çok hoş ‘’Işınla Bizi'’ şarkının ismi!
‘'Dünyanın çıktı çivisi, atılgan gemisi, kurtar bizi, nerede varsa yaşam belirtisi’’ nakarat sözleri de böyle. (ben beğenmedim şahsen, ama ilginizi çektiyse, bulup bir yerden dinleyin, her şeyi bizden, beklemeyin lütfen, sayın okuyucu) Albümde ilginç çalışmalardan birisi de, Yıldız Tilbe’den sevdiğimiz ‘’Aşkperest’’ şarkısını, Emir seslendirmiş, oda farklı olmuş. (Farklı nedir ya Yazarım şekerim, Ben Yıldızı tek geçerim) 
Bu yazıda bizden bu kadar (Dur daha ben şarkı söylicektim, sanat hayatımı engelliyorsun YAZAARR) bir sonraki yazımız, Romantik şarkıların sesi Funda Arar’ın son albümü Hoşgeldin olacak! (Hmmm inşallah güzeldir, merakla bekleyin bizi Okuyucular, bayeee)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kim Cevap Versin? İçSes mi yoksa Ben mi?

Pages

Popular Posts