16 Haziran 2015 Salı

Mustafa Sandal - Ben Olsaydım

Kadere Bak Kapak
Mustafa Sandal'ın 2015 yılı Maxi Single Albümü ‘’Ben Olsaydım’’ı yazıyoruz bugün. Çıkış şarkısının ismi ''Kadere Bak’’, zaten albümde sadece 2 şarkı bulunuyor. Tabiki Mustafa Sandal deyince öyle 2 şarkılık albümü yazıp geçmek olmaz elbette. (İç Ses: Elbette, yandık desene, okuyucu emniyet kemerlerinizi takınız lütfen, belliki yolculuk var) Yıl 1994, ''Suç Bende'' albümünü, Walkman denilen kaset çalara taktığımı ve haftalarca dinlediğimi hiç unutmadım desem, sanırım abartmış olmam. (Yok Suç Bendeki, senin iç sesin olmuşum ben, ya ne işimiz var 1994 de, Walkman nedir?, Kaset nedir? bir kasete kaç MP3 sığar ki?, tarihi eser yazaaar) O albümden ve o yıllardan, Musatfa Sandal’ın bende yeri ayrıdır. ( Bu kız beni görmeli, Bana kazak örmeli,  Yalnız beni sevmeli artık … teee TRT arşivinden buldum sizin için, okuyucu milleti) O yıllarda Musti’nin bi özelliği vardı, her Röportajın da, hit olmuş şarkısını nasıl yaptığını anlatırdı! (Musti’mi, samimi, içten yazar ayakları yani) Misal ‘’Bu Kız Beni Görmeli’’ şarkısını, Trafikte, kırmızı ışıkta dururken, yaya geçitinden geçen bir kızın, onu farketmesini çok istemesinden esinlenerek yazdığını söylemişti. (Bu hikayeden ne çıkarıyoruz, demek ki o yıllarda kırmızı ışıkta duruyormuş arabalar! Hey gidi 90’lar hey) Evet 90’lara damga vurup, bu yıllara tarzını, şarkılarını taşımayı başaran nadir POPÇU'lardan dır Mustafa Sandal. Hem kendi albümlerin de, hem de sanatçı arkadaşlarının albümlerinde, çokca hit şarkılar yapmayı başarmıştır. Yine 90’lı yıllarda Ferda Anıl Yarkın’ı kast ederek, ‘’3 isimli bir arkadaşıma, yıllarca sevilecek, güzel bir şarkı yaptım’’ dediğinde, ‘’Sonuna Kadar’’  haklıydı, şarkı çok sevilmişti. Mustafa Sandal’la ilgili yazılabilecek o kadar çok başarı ve çalışma var ki, bu yazıya sığma ihtimali yok elbette. O yüzden biz ‘’Ben Olsaydım’’ çalışmasına gelelim en iyisi. (Hafıza Makinesi bozulmadan geri döndüğün iyi oldu, yoksa kala kalacaktık 90’larda alim allah) ‘’Kadere Bak’’ çalışmasını dinlediğimde bana biraz ‘’Pazara Kadar’’ı hatırlattı, (Pazara kadar değil, mezara kadar Gelirim senle fizana kadar... onuda ben yazayım yine, kesin bilmeyen vardır bide) sonra şarkı kime ait diye baktığımda Söz ve Beste de Yalçın Polat ismini görünce, az olan benzerliğin nerden geldiğini anlamış oldum, tabi iki şarkının aranjörüde Volga Tamöz olunca, kaçınılmaz benzerlik ortaya çıkmış. Fakat bu şarkının iyi olmasına engel bir durum olmadığı gibi, ‘’Kadere Bak’’ güzel de bir şarkı olmuş, ama iki şarkı arasında bir seçim yapmam gerekirse ‘’Ben Olsaydım’’ daha Mustafa Sandal havası taşıdığı için  biraz daha fazla sevdim diyebilirim. (Sanki fikrini soran var, yazıyon işte, kendi kendine gelin güvey yazar) 2015’in yazına, bu iki şarkı damga vururmu bilemem ama, (Hayret, bilemem dedi demi, herşeyi bilen yazar) Mustafa Sandal’dan en yakın zamanda, dolu bir album dinlemek güzel olur. Emeği geçen herkese sevgiler, 90’lara ve ordan buralara kadar gelen Mustafa Sandal’a da selamlar. (Sevgili okuyucu, insanın evi gibisi ve yaşadığı yılı gibisi yoktur, kıymetini bilin! Nasılsa, bu yazar, durmaz yine yazar, bizde yine görüşürüz, byee)

3 yorum:

  1. katiliyorum. ben olsaydim daha musti havasinda. ozlemisiz o havalari. ahhh 90,lar ahhhh

    YanıtlaSil
  2. kadere bak şarkısının müzüği sinan özenin yıkılır istanbul bu gece müziğine çok benziyo :) o şarkının bestecisini bilemiyorum ama sanki birazcık kopya var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısın, şimdi dinledim, müzik nakarat olarak, çok çok benziyor :) Önceden haberim olsaydı yazıya eklerdim, bilgi için teşekkür ederim...

      Sil

Kim Cevap Versin? İçSes mi yoksa Ben mi?

Pages

Popular Posts